Egy nyílászárós cég folyamatos digitális transzformációja és növekedése
Az alábbi esettanulmányunkból megtudhatod, hogy hogyan értünk el 70 millió forintos árbevételt egy Covid kellős közepén induló nyílászárók gyártásával és beépítésével foglalkozó céggel, már az első évben.
A projekt háttérinformációi
- Ügyfél neve: Sunrise Nyílászáró Kft.
- Iparág: Építőipar
- Projekt időtartama: 2021.04.11 -
- Projektcél: Stabil online és offline jelenlét kialakítása és a cég növekedésének elősegítése online marketing támogatással.
A kihívás
A Sunrise Nyílászáró Kft. esetében teljesen a nulláról indultunk, hiszen egy éppen akkor induló vállalkozás volt, ráadásul ez az indulás pont a Covid idején történt. A piackutatás során észrevettük, hogy a nyílászárós piac eléggé zsúfolt, viszont a legtöbb cég elavult online megjelenéssel, nem egységes arculati elemekkel és kaotikus marketing tevékenységekkel üzemel.
Azt vettük észre, hogy 10/9 nyílászárós cég kizárólag az értékesítésre fókuszál és nem foglalkoznak azokkal az ügyfelekkel, akik bár tudják, hogy ideje lenne nyílászárót cserélni, illetve hamarosan építkeznek és szükségük lesz egy nyílászárós cégre, akik biztosítják számukra az igényeiknek megfelelő nyílászárókat, de mielőtt ajánlatot kérnének szeretnének bővebb információt szerezni az esetleges támogatásokról, finanszírozási lehetőségekről, illetve magukról a nyílászárókról, hogy melyik lenne az igényeiknek leginkább megfelelő választás.
A Covid miatt nehézkessé vált a helyszíni felmérés és a munkavégzés, hiszen az emberek féltek a "fizikai kontaktustól" és amit csak lehetett elhalasztottak későbbre. Ez teljes mértékben érthető, hiszen ki akarna megfertőződni?!, viszont a cégnek bevételt kell generálnia, hogy fennmaradjon, főleg az első évben, ami egy kritikus pont egy cég életében. Megoldást kellett találnunk erre a problémára, hogy a helyszíni felmérés, illetve a kivitelezés a lehető legbiztonságosabban történjen és megnyugtassuk őket, hogy a helyszínre érkező kollegák mindent megtesznek a fizikális kontakt elkerülése érdekében.
A megoldás
I. lépés - Grafikai tervezés és brand kialakítása
Mint minden induló vállalkozásnál a Sunrise Nyílászáró Kft. esetében is a grafikai tervezéssel és a brand kialakításával kezdtünk. Egy arculati kézikönyvet készítettünk, mely megkönnyíti számunkra a tervezést, illetve a cég számára is hatalmas segítséget nyújt, amennyiben külsős partnert szeretnének bevonni 1-1 projekthez pl.: Autó matricázás. Az arculati kézikönyv tartalmazza a Sunrise Nyílászáró Kft. összes arculati elemét. A logótól kezdve, a színeken át egészen az arculathoz illő képekig. A kézikönyvnek köszönhetően a brand megjelenése egységes lesz a különböző online felületeken, nyomtatott anyagokon és termékeken.
Az arculati kézikönyv tartalmazza a Facebook és Instagram hirdetési kreatív, poszt és történet sablonokat, borítóképet és profilképet, valamint a névjegykártya, illetve különböző dokumentum sablonokat. Készítettünk autómatrica, munkaruha, katalógus és szórólap terveket is, természetesen ezeket is egységesen, a brand arculatához illően.
Ezeken kívül az arculati kézikönyvbe beletettük a márka kijelentést, márka állítást, illetve a hangnemét is. Így nem csak a vizuális, de a szöveges, illetve videós tartalmak is összhangban lehetnek a brand alapelveivel.
II. lépés - Ajánlatok kialakítása
- Covid biztonsági intézkedések
Facebook és Instagram posztokat, illetve hirdetést készítettünk, melyben bemutattuk, hogy milyen óvintézkedéseket eszközöl a cég a Covid fertőzés megelőzése érdekében. Ezek a tartalmak nagy sikert arattak és sikerült elérnünk azt, amit szerettünk volna, hogy a cég ügyfelei ne halasszák el a nyílászárós projekteket.
- Garancia
Kidolgoztuk a garanciális ajánlatot, melyben a cég 5 év teljeskörű garanciát kínál minden általuk beépített nyílászáróra. A garancia tartalmazza az ügyfélszolgálati támogatást, a nyílászárók utánállítását, illetve az esetleges hibajavításokat. A garanciát is hirdetésként promótáltuk.
- Otthonfelújítási támogatás
Sikerült felgurulnunk a céggel az otthonfelújítás támogatás gyorsítósávára, melynek köszönhetően gyors növekedést értünk el és drasztikusan növeltük a megkeresések, illetve ajánlatkérések számát. Itt is fizetett hirdetéseket alkalmaztunk, melyek egy kimondottan az otthonfelújítási támogatásnak szentelt landing oldalra vezettek, valamint blogbejegyzésben írtunk a támogatásról.
- Akció
Sikerült jelentős kedvezményeket kiharcolnunk a nyílászárókat gyártó partner cégtől, így jelentős kedvezménnyel ( 40% ) tudtuk biztosítani ügyfeleink számára a nyílászárókat. Az akciót időszakosan ütemeztük be. pl.: Újévi akció, Húsvéti akció stb. Ezek a hirdetések is kimagaslóan jó eredményeket produkáltak.
- Katalógus
Ablak, ajtó és árnyékolástechnikai katalógust készítettünk, melyben a cég összes terméke bemutatásra kerül és a katalógus, mint egy segédlet funkciót tölt be, mely segít az ügyfeleknek kiválasztani az igényeiknek megfelelő terméket. A katalógus a Sunrise Nyílászáró weboldaláról tölthető le, valamint hirdetéseket is futtattunk, hogy minél több potenciális ügyfélhez eljuttassuk őket. A katalógusért cserébe csak egy keresztnevet és egy e-mail címet kértünk és ezeket az adatokat egy e-mail marketing szoftverbe mentettük, hogy további e-mailes tartalmakat és támogatást nyújthassunk a leendő ügyfeleknek.
- E-book
Készítettünk többféle e-bookot, melyek útmutatóként szolgálnak és itt is, csakúgy, mint a katalógusoknál keresztnév és e-mail címért cserébe tölthették le a potenciális ügyfelek. Írtunk e-bookot a finanszírozási lehetőségekről, mind cégeknek, mind magánszemélyeknek, írtunk a fa, műanyag, illetve alumínium nyílászárók összehasonlításáról ( előnyök - hátrányok ) stb.
III. lépés - Weboldal és landing oldalak kialakítása
Az ajánlatok kidolgozását követően elkészítettük a Sunrise Nyílászáró Kft. weboldalát és a landing oldalakat, melyek a hirdetési tevékenységeinket támogatják. A weboldalak konverzió optimalizálását folyamatosan végezzük, hogy minél több ajánlatkérést, illetve kapcsolatfelvételt generáljunk a lehető legkevesebb hirdetési keretösszeg felhasználásával.
IV. lépés - Forgalom generálás, hirdetés
A forgalomgenerálás egy nagyon fontos lépés, sokan még a mai napig is azt hiszik, hogyha elkészült a weboldaluk, akkor azonnal ömleni is fognak az új ügyfelek, de ez sajnos nem így működik. A weboldal forgalomgenerálás nélkül olyan, mintha nyomtatnál egy szórólapot, de nem adnád oda senkinek. A Sunrise Nyílászáró Kft. esetében Facebook, Instagram és Google hirdetéseket futtatunk, hogy a különböző ajánlatokat minél több potenciális ügyfélhez eljuttassuk. A hirdetéseknél az elsődleges szempont nálunk a megtérülés ( ROI, avagy Return On Investment ). Minden ügyfelünknél arra törekszünk, hogy „pénzt keressenek azzal, hogy pénzt költenek”. Ha ezt nem tudjuk megtenni, nem fogunk úgy tenni, mintha megtehetnénk, így csak olyan hirdetésekre költünk, melyeknél a ROI pozitív.
V. lépés - Kommunikáció, tartalomgyártás és keresőoptimalizálás
Nem szabad ott megállni, hogy futnak a hirdetések és vannak eredmények ( Megkeresések, ajánlatkérések stb. ). Folyamatosan kell foglalkoznunk a márkaépítéssel. Az első lépésnél megtervezett arculati kézikönyv ebben hatalmas segítséget jelent, hiszen ennek köszönhetően minden kommunikációs csatornán egységesen, a brand arculatához illően tudunk tartalmakat gyártani, viszont az igazi munka még csak most kezdődik, ami nem más, mint a tartalomgyártás.
Eredmények
Tanulságok
Ismertesse a projekt során szerzett legfontosabb tanulságokat, beleértve a jövőbeli projektekhez való javaslatokat.
Képek és Vizuális Anyagok
- Weboldal előtte-utána képek: Bemutatja a projekt előtti állapotot és az elvégzett munka eredményét.
- Interfész tervek: A felhasználói felület különböző tervei és változatai.
- Fejlesztési folyamat képei: Képek a fejlesztési folyamat kulcsfontosságú szakaszaiból.
Záró Megjegyzések
Zárja le az esettanulmányt egy rövid összegzéssel, kiemelve a projekt legfontosabb eredményeit és a további terveket.
Kapcsolatfelvétel
Adj meg információt arról, hogyan léphetnek kapcsolatba az érdeklődők további információkért vagy konzultációért.